Wandelen in stilte en mijmeren in Gezelle’s Lochting (Brugge – 14 juni ’17) – een initiatief van vivapo

In stilte loop ik rond in de tuin van Gezelle en laat al mijn zintuigen de vrije loop.

Ik ervaar de mensheid, menselijkheid en natuurlijkheid op deze heilige plek…

Het klokje zal altijd blijven tikken
Kinderen spelen en de papa’s blijven werken
De vogeltjes flierefluiten uit hun veren
Pluimpjes geven me een schouderklopje
En beschermen me waar nodig
Een kleverig spinnenweb vind ik maar niks
Die zoemende vlieg langs mijn oor evenmin
Er is geen ontkomen aan… aan dat web
Die vlieg kon net wèl ontsnappen
Www… hangt hier ook kleefstof aan misschien?
Twee kleine jonge bolsters in het gras… zij kregen geen kans
Hoog in de boom, daarentegen, pronken vele hoogbloeiers
Vrijheid in de lochting en toch gevangen door de muur
Sparappels uit een vorig leven… knoppen staan op barsten op kleine twijgjes
Ik zie, hoor, voel, ruik en proef alles puur natuurlijk


Ik zie

ik
zie u
gaarne, stille wandeling,
in deze gezellige lochting
klein

170614 Gezelle SchrijfNest (39)


Ik hoor

vogeltjes fluiten
klokje blijft altijd tikken
kinderen spelen
en de papa’s maar werken
oh, alweer een wit pluimpje

170614 Gezelle SchrijfNest (19)


Ik voel

kleverig web
kan www ook kleven?
één vlieg zoemt voorbij
net niet gevangen door web
laat los wat niet nodig is

170614 Gezelle SchrijfNest (30)


Ik ruik

vrolijke bloemen,
ook die schijnbaar treurige
met zachte kleuren,
hebben een gouden hartje,
zien ons allen even graag

170614 Gezelle SchrijfNest (38)


Ik proef

proeven
met zintuigen,
met je mond,
ja… euh ik proef
rust

rust
op deze heilige plek,
natuurlijk en menselijk
leven in
harmonie

170614 Gezelle SchrijfNest (14)


 

toen
verliet ik
in totale stilte
deze stillewandeling… vanbinnen helemaal
verstild

 

170614 Gezelle SchrijfNest (4)

 


(Uit’ vivapo’s natuurbeleving’ citeer ik de opzet van deze stiltewandeling;
Onze laatste stiltewandeling in Gezelles Lochting dateert reeds van 15 februari 2012!
Een eerste reden om er nog eens terug te keren. Er is nog een tweede reden waarom ik op woensdag 14 juni wandelen in stilte op deze locatie wil begeleiden. 

Het Gezellemuseum heeft een tuin waar… lees meer

Met dank aan Viviane! Ter info lees ook haar verslagje van deze Lochting!

Foto’s Nic


Mijn hartegroet… en tot een volgende…

 

5 gedachtes over “Wandelen in stilte en mijmeren in Gezelle’s Lochting (Brugge – 14 juni ’17) – een initiatief van vivapo

Geef een reactie

